Wednesday, June 30, 2010

Software world cup 2010..

Salam to all....semalam admin dok godek2 tenet terjumpa plak software yg best nie...
software utk tgk keputusan piala dunia 2010 kali nie...
nie link software 2...

http://www.softpedia.com/get/Others/Miscellaneous/South-Africa-2010.shtml

hoho mmg sempoi la...

kali nie admin letak dulu keputusan peringkat kumpulan...

Monday, June 28, 2010

Insiden di klinik swasta

Satu hari di klinik swasta... Kudut datang berjumpa doktor untuk mendapatkan rawatan sakit belakang.

Doktor: Apa hang dah buat dgn belakang hang ni? 



Pakcik dan motornya..

 
Di sebuah bengkel membaiki motosikal milik Ah Seng.

Pak Cik : Ah Seng, hang tolong tengok motor aku. Aku baru beli bulan lepas, dah mula rosak.
Ah Seng : Aiyaa...Ini balu punya motosikal, sudah kasi losak ka.
Pak Cik : Ya la, Ah Seng. Talak guna punya tawkeh kedai jual motor. Dia bikin tipu la Ah Seng.
Ah Seng : Kenapa lu kata itu macam?
Pak Cik : Ini motor ada EMPAT gear, baru satu bulan aku guna GEAR SATU dan rosak.
Ah Seng : Kenapa lu guna satu gear sahaja.
Pak Cik : Hang pun nak tipu aku jugak ke... Kalau guna semua gear nanti semua gear akan rosak. Jadi aku guna satu je gear sebulan ...
Ah Seng : Guna satu gear saja satu bulan ka ...
Pak Cik : Ya la ... pergi baiki gear satu dulu. Gear dua aku nak guna tahun depan..

Saturday, June 26, 2010

Piala Dunia 2010...

Piala Dunia 2010 dah msuk pusingan ke-2 yakni pusingan kalah mati..


(klik pada gmbar utk lebih jelas)



p/s : hohoho byk kejutan pada edisi piala dunia kali nie....

Alleycats die hard fan...


dia nie mmg kipas susah mati alleycats la...




Wednesday, June 23, 2010

Les Bleus terkena sumpahan?

 Hampa... Wajah kecewa pemain Perancis (dari kiri) Thierry Henry yang bersalam dengan Florent Malouda ketika keluar padang setelah kalah 1-2 kepada Afrika Selatan di Stadium Bloemfontein semalam, sekaligus gagal ke pusingan kedua. – AP

BLOEMFONTEIN – Mungkinkah Les Bleus terkena sumpahan? Ini ekoran penyertaan mereka pada Piala Dunia 2010 penuh kontroversi. Perancis layak ke Afrika Selatan hasil jaringan setelah bola terkena tangan Thierry Henry ketika aksi playoff menentang Republik Ireland. Apa yang pasti, Perancis mengulangi peristiwa hitam Piala Dunia 2002, gagal ke pusingan kedua apabila kalah 1-2 kepada Afrika Selatan, semalam.
Namun, jurulatihnya Raymond Domenech tetap berbangga dengan persembahan anak buahnya, walaupun skuad itu berdepan pelbagai masalah sebelum perlawanan.


Friday, June 18, 2010

Gambar Cantik menjadi Spoil??

(klik pada gmbar utk lebih jelas)




Friday, June 11, 2010

GELAGAT PIALA DUNIA...

demam piala dunia sudah bermula!!!

SEBUAH kereta dipenuhi bendera kecil 32 negara yang mengambil bahagian pada Piala Dunia 2010, sedang menyusuri sebatang jalan raya di Johannesburg, kelmarin. – AFP

Seorang pemandu di Johannesburg begitu teruja dengan Kejohanan Bola Sepak Piala Dunia telah bertindak menghias keretanya dengan bendera kesemua 32 negara yang menyertai temasya sukan bola sepak paling berprestij itu.
Pelbagai cara ditunjukkan oleh peminat sukan bola sepak di seluruh dunia sempena temasya sukan berprestij ini. Mereka bukan sahaja ghairah untuk menyaksikan aksi bintang-bintang pujaan mereka malah menunjukkan sokongan mereka dengan menghiasi rumah, kereta, meja kerja, paparan telefon dan pelbagai lagi dengan gambar bintang-bintang bola sepak pujaan mereka dan bendera pasukan pilihan masing-masing.

p/s : mcm2 gelagat ada....B-)
* sumber kosmo

Obama sokong longgar sekatan di Gaza

WASHINGTON 10 Jun - Presiden Barack Obama menyokong tindakan Israel melonggarkan sekatan ke atas Genting Gaza, selepas menghadapi tekanan dari seluruh dunia berikutan tindakan komando Israel menyerang Flotila Pembebasan yang membawa bantuan ke Gaza, akhir bulan lalu.
"Situasi di Gaza kini tidak menentu," kata Obama semalam semasa bertemu Presiden Palestin Mahmoud Abbas di Oval Office.

Tuesday, June 8, 2010

Pen Perfume (Limited Edition) PRE ORDER

sapa2 yg teringin nk bg bdan 2 wangi,
tgk2 la perfume ni k...
xbeli rugi...

(klik pada gmbar utk lebih jelas)
30ml bottle : RM72

trip to sedim

baru nk update trip nie...
padahal trip nie dh buat lama dh...(30/4/2010 - 1/5/2010)

wlaupun xkesemua ahli labu sayong yg join,trip ini boleh dikatakan berjaya dan meriah...
jom layan pic trip nie...

mcm2 gelagat ada..
(klik pada gmbar utk lebih jelas)

antara kereta2 yg digunakan p trip nie..

tukar...

blog admin nie bertukar nama lg....
dari mohdnoorhasriq.blogspot.com ke lsfamilia.blogspot.com...
so lepas nie byk la update2 yg berkaitan labu sayong...hohoho





p/s : isu2 semasa tetap xdilupakan... ;)

FIFA WORLD CUP 2010


piala dunia semakin dekat...
xberapa hari ja lg...
pasukan2 yg bertanding semuanya hebat2...

rasailah kemeriahan sukan terulung di dunia!! yeah...





p/s : admin pilih pasukan Holland/Belanda... :)

Saturday, June 5, 2010

Barack Obama tidak setuju untuk mengutuk kejahatan yahudi


WASHINGTON – Presiden Amerika Syarikat Barack Obama tidak mengeluarkan pernyataan yang mengecam serangan israeil atas kapal bantuan kemanusiaan untuk masyarakat Gaza, Palestin.

Obama hanya menyatakan bahawa rundingan damai di Timur Tengah perlu segera dilakukan. Presiden ke-44 AS ini menyatakan peristiwa ini akan memberi kesan yang amat besar terhadap proses damai yang masa ini sedang berlangsung di Timur Tengah.

Menteri Luar Negeri AS Hillary Clinton menyifatkan situasi di Gaza sebagai sesuatu yang tidak dapat diterima akal. Namun sikap ini masih dianggap lemah dibanding pernyataan keras yang dikeluarkan negara-negara sekutu lainnya.

Juru Cakap Obama, Robert Gibbs sebelumnya menyatakan dengan pesanan yang hati-hati, mengutip pernyataan Dewan Keamanan PBB bahawa serangan tersebut menyebabkan setidaknya 10 orang tewas dan sejumlah lainnya terluka. Namun Gibbs tidak menyebutkan komentar atau sikap pemerintah terkait serangan israeil tersebut.



p/s : Sama-sama kita buat kesimpulan...
kredit to syok.org



Friday, June 4, 2010

Jawatan Kosong...

(klik pada gambar utk lebih jelas)

p/s :renung2kan dan selamat beramal..

Thursday, June 3, 2010

‘Kami dilayan seperti penjenayah’

KAPAL Rachel Corrie kini meneruskan pelayaran dan dijangka tiba ke Gaza hari ini biarpun menghadapi halangan pihak berkuasa Israel.

KUALA LUMPUR – “Kami ditahan seperti penjenayah perang selama 28 jam di penjara Israel.” Itu pengalaman yang tidak mungkin dilupakan oleh 12 sukarelawan Malaysia yang ditahan pihak berkuasa Israel selepas kapal bantuan kemanusiaan ke Gaza ‘Mavi Marmara’ diserang tentera Israel di perairan antarabangsa tiga hari lepas.
Menurut Ketua Misi Sukarelawan Malaysia, Noorazman Mohd. Samsuddin, mereka tidak boleh bergerak bebas sehinggakan hendak membuang air pun tidak dibenarkan.
“Bayangkanlah betapa azabnya keadaan kami pada ketika itu menghadapi kekejaman rejim Zionis,” katanya.

Wartawan penyiaran Astro Awani, Ashwad Ismail, 25, yang menyertai misi bantuan tersebut juga turut menceritakan bagaimana dia cemas selepas terpisah dengan jurukamera, Samsulkamal Abdul Latip selepas serangan komando Yahudi tersebut.
Katanya, kedua-dua mereka terpisah selepas ditahan dan digari oleh tentera Israel, dan hanya ditemukan selepas dibebaskan di sempadan Israel-Jordan semalam.
“Layanan diterima dalam tempoh 28 jam itu menggambarkan konflik enam dekad dialami rakyat Palestin yang tertindas,” katanya.

 * sumber kosmo

Wednesday, June 2, 2010

Israel serang Gaza, lima maut

BEBERAPA askar Israel berhimpun dekat sempadan Gaza Israel semalam.


BANDAR GAZA - Lima penduduk Palestin terbunuh dalam serangan tentera Israel di Gaza semalam sehari selepas komando-komando rejim Zionis menyerbu konvoi enam kapal bantuan kemanusiaan yang menyebabkan sembilan orang terbunuh.
Menurut Ketua Perkhidmatan Kecemasan Gaza, tiga daripada lima orang itu mati akibat satu serangan Israel di utara Gaza yang diperintah oleh pergerakan Hamas.
Tentera Israel menyatakan ia melancarkan satu serangan udara di sebuah kawasan selepas dua roket dilancarkan dari Gaza oleh pejuang-pejuang Palestin.
Menurut seorang jurucakap tentera Israel, dua pejuang Palestin turut ditembak mati kerana menyusup masuk ke selatan negara Yahudi itu.
"Terdapat insiden berbalas-balas tembakan menyebabkan mereka (dua pejuang Palestin itu) terbunuh," katanya.
Beberapa saksi di Gaza menyatakan, insiden berbalas-balas tembakan itu diikuti oleh bedilan peluru berpandu helikopter tentera Israel. - AFP


p/s : israel laknat semakin melampau !!
* sumber kosmo

Tuesday, June 1, 2010

Larangan merokok di tempat kerja swasta



PESERTA seminar melihat model yang menghidap pelbagai penyakit disebabkan asap rokok pada pameran Sambutan Hari Tanpa Tembakau Sedunia 2010 Peringkat Kebangsaan di Kuala Lumpur semalam.

Komando Israel serang kapal bantuan



SEBUAH bot tentera Israel mendekati sebuah kapal bantuan ke Gaza pada waktu pagi semalam.